25 apríla 2006

Lepšie vyhorieť, ako sa sťahovať

Nie, že by som vyhorel. Alebo pohorel. Dokonca ma ani nevytopilo. Lebo pred ohňom utečieš, ale pred vodou nie. Len som sa trochu popálil. Pofúkal a lepšie poobzeral okolo. A objavil som príčinu!

Nachádzam sa v malom uzavretom priestore. Všetci sme v malom priestore, ktorý je už pre nás pritesný! Niet inej cesty, len hľadať nové svety, kde bude dosť miesta, voľnosti a radosti pre všetkých. Kde nebude hroziť, že ma ošvŕknu od steny odrazené vlastné plamenné reči ako nepodarený vrh bumerangom alebo neovejú vlastné vetry, lebo správca zaskrutkoval okná. Blúdil som blogosférou ako Běhounkovi Robinzoni vesmíru od jednej blogovej planéty k druhej. Kým som nezachytil v jednej galaxii silnejúce signály vysoko vyvinutej blogerskej civilizácie. Prišiel som na pieskum, rozložil stan, nadýchol sa čerstvého vzduchu.

Maroško študuje.

Paráda! Ide to celkom dobre! Voda, vzduch, dosť miesta pre všetkých. Je rozhodnuté! Presťahujem sa tu. A aby mi nebolo ľúto, že o niečo sťahovaním prichádzam, obsadil som naraz dve planétky. Bielu a čiernu. Prozaickú a poetickú. Ani jedna nie je veselá, ani jedna nie je smutná. Ani jedna čierno-biela. Obidve sú farebné. Ako ja, ako vy. Dúfam, že nám tu spolu nebude tesno.

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

1 komentár:

Maroško vraví...

Prenesené komentáre z pôvodného blogu (29):
.....................................................

Medenka
vraví...
aha:) aj tu sa dycha celkom cerstvo!

a preco si zabudol na cas?

:)
25 apríl, 2006 12:22


Maroško
vraví...
medenka: lebo sa mi nadarilo pridať do obidvoch blogov kategórie a
chcel som ich uverejniť oba naraz.
Vďaka za prvý nádych... :-)
25 apríl, 2006 12:54


ostrovanka
vraví...
tak teda aj odo mňa jedno nadýchnutie... a úsmev k tomu...
vitaj vo svete stratených a znovunájdených...
nech sa ti farebne darí :)
25 apríl, 2006 15:00


Maroško
vraví...
ostrovanka: Vďaka. Uvidíme, ako sa vyfarbím... :-)
25 apríl, 2006 15:43

Reed
vraví...
zacina sa to tu len tak hemzit odchovancami prvej osoby mnozneho cisla
slovesa BYT ;)
tu sa dobre JE
25 apríl, 2006 16:47


Maroško
vraví...
reed: Hemženie je zdravé. Kde sa hemží, tam to žije!
25 apríl, 2006 20:03

maroško, len nepovedz, že si odišiel z jedného nemenovaného blogu...
juj,teším sa ,že mám zase o niečo viac čítania (bože, kto bude za mňa robiť!)
25 apríl, 2006 22:00

germa vraví...
páni, tyto máš nejaké komplikované, ja nechcem byť anonymous, ja som
predsa stará germa:D)
25 apríl, 2006 22:00


Maroško
vraví...
germa: Nehovorím, o čom píšem, píšem, o čom nehovorím :-)
Vitaj. Hádam sa nám rýchlo podarí spoločne prekonať technické úskalia tohto
blogu!
25 apríl, 2006 22:30

A 106
vraví...
Vitaj, Marosko!
Nech ti to pise.
25 apríl, 2006 22:52


Maroško
vraví...
A106: Ďakujem, budem sa sm/nažiť :-)
25 apríl, 2006 23:31

bubu
vraví...
Maroško, ja ako tiežnováčik sa teším, že nás v tejto dobrej spoločnosti
tak utešene pribúda :o)
26 apríl, 2006 08:59


Maroško
vraví...
bubu: Potešenie aj na mojej strane :-)
26 apríl, 2006 11:12

romanticka vraví...
Hm, takmer všetci odchádzajú niekam inam.
Tak lietaj s voľnosťou vtákov, užívaj si slobodu, ktorú tvorivá
duša tak veľmi potrebuje.
26 apríl, 2006 13:31

et007
vraví...
maroško: úvod vyznel veľmi sľubne. Iste už máš za sebou nejakú prax... Ako
pribúdajú noví, my ostatní sa stávame starší a starší, ale iba služobne.
26 apríl, 2006 13:49


Maroško
vraví...
romantička: ja som to vedel, že niekde musí existovať niekto, kto
ma pochopí :-) Som rád, že do tej skupinky patríš i Ty...

wabt: vďaka. Neboj, ja som starý praktik. Aj starý teoretik :-)
26 apríl, 2006 14:02

elisabeth vraví...
budem ta casto navstevovat.
26 apríl, 2006 17:07


Maroško
vraví...
elisabeth: Budem sa tešiť! Donesieš aj pomaranče?
26 apríl, 2006 21:35


ostrovanka
vraví...
hmmm... zacinam mat pocit, ze ta mnohi poznaju - ale tak naozaj poznaju,
takze ten moj komentar, ze si zarazajuco dobry, moze byt vlastne uplne
slono-porcelanovy... dokonca mam tusenie, o koho v tvojom pripade ide:) no
nechcem to vediet uplne presne, je to tak zaujimavejsie, tato blogosfera je
fascinujuca aj malickymi tajomstvami :)
26 apríl, 2006 23:03

adela vraví...

vitaj sused;)))
26 apríl, 2006 23:31


Maroško
vraví...
ostrovanka:
pôvodne som si chcel dať do záhlavia text 'Ja je niekto iný', ale nakoniec som
sa rozhodol nechať Ruda Fabryho odpočúvať v pokoji... Na našom malom Slovensku
sa nič (dlho) neutají. Na druhe strane - dnes už nie je istá niekedy ani matka
:-)

adela:
vítam, vy tam...;-)
27 apríl, 2006 01:11


ostrovanka
vraví...
ešte raz sa ospravedlňujem :) mala som pocit, že sa narodil nový bloger a
fascinovala ma ľahúčkosť štýlu a tiež "tušený záber", no a zmiatlo ma meno
maroško, navodzuje atmosféru "dieťaťa" - blogerského dieťaťa :)
27 apríl, 2006 08:26


Maroško
vraví...
ostrovanka: už sa toľko neospravedlňuj, nemáš sa predsa za čo. Ešte
sa začnem červenať...
Každý deň sa predsa rodíme znova. A ak si môžeme byť aj krstnými rodičmi a
vybrať si meno, ktoré sa páči nám a aj u ostatných vyvoláva príjemné
asociácie, o to lepšie. Som rád, že som sa druhýkrát narodil tu, kde ma čítajú
tí, ktorým to chcem adresovať a ostatní ma nechajú bez toho, aby som im
zavadzal alebo nespĺňal ich predstavy o čomkoľvek.
Odkedy som ako školák prečítal dvoch Maroškov od Martina Rázusa, mám slabosť
pre toto meno. Som rád, že sa aspoň virtuálne môžem nechať takto oslovovať. Aj
mladšiemu synovi som vybral meno podľa literárnej postavy. A že je to meno
naozaj neobvyklé! Mohol by som si ho tiež kľudne vybrať ako svoj nick...
Dôležité je, že za menom hľadáme predstavy, očakávania a činy, nielen tváre.
27 apríl, 2006 09:44


ostrovanka
vraví...
ano, je nádherné môcť si vybrať meno, raz o tom niečo napíšem...
o menách...
27 apríl, 2006 10:29


Pecosita
vraví...
tak vyitaj v hemzeni :D
27 apríl, 2006 16:17


Maroško
vraví...
pecosita: ďakujem, fantastická štvrtina... :D
27 apríl, 2006 17:27


Silviah
vraví...
No fajn, že tu máme ďalšieho s vysokým kreditom. Ako to, že mi nenapadlo
už skôr si kliknúť na tvoj nick?
Teším sa, že mám ďalšie pole, kam môžem prísť žať. :-)
(teda čítať pekné riadky).
29 apríl, 2006 10:03


Maroško
vraví...
silviah: som presvedčený, že žatva bude vzájomná. :-)
29 apríl, 2006 14:41


Silviah
vraví...
Budem sa tešiť. :-)
29 apríl, 2006 15:03
.....................................................

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.