03 októbra 2006

Dôvod navyše

"Dnes máme v Nemecku sviatok" povedal Frank.
"Hej, aký?" opýtal som sa. "Ja nedržím v hlave ani sviatky na Slovensku."
"Deň zjednotenia Nemecka. Koniec berlínskeho múru. A ja musím byť v práci."

Keby bol doma, aspoň raz za rok by ho táto historická udalosť mohla potešiť.
Dnes má na šomranie na túto tému o dôvod navyše.

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

10 x komentované:

Anonymný vraví...

Tak to je dnes? Pamatam si ten den ako sychravy, mala som pocit, ze to muselo byt v novembri....to tu ten socik vydrzal este jeden a pol mesiaca? :D

Maroško vraví...

Múr padol naozaj 9. novenbra 1989. 12. septembra 1990 podpísali ministri zahraničných vecí dohodu, že 3. októbra 1990 zaniknú práva štyroch okupačných mocností a zjednotené Nemecko sa stane suverénnym štátom. A práve tento deň oslavujú Nemci zjednotenie krajiny.

Anonymný vraví...

chech, ja som ho včera "slávila" (ale nebonzni ma):D)

Anonymný vraví...

Marosko, no ved preto, uz som sa lakla, ze ma pamatovak klame.

w-abt vraví...

Nemecký sviatok? To mi vždy pripomenie dražbu na Hlavnej stanici v Bratislave, kde sa dražili veci, čo tu nechali Východní, keď cez Maďarsko cestovali na Západ. Bola to moja prvá dražba na ktorej som sa zúčastnil ako nezainteresovaný pozorovateľ (čakal som na vlak) aj moja posledná. Nič som samozrejme nekúpil.

ostrovanka vraví...

marosko, nemozem sa pripojit, lebo neviem, ci bol ten muz z vychodneho alebo zapadneho Nemecka :))))

Maroško vraví...

ostrovanka: z toho najzápadnejšieho. Ešte pár kilometrov, a bol by z neho Francúz...

maxim vraví...

Nech žije Oktober-fest...

baobab vraví...

Frank sa predtým volal Marka?

Maroško vraví...

baobab: Áno. A po prechode na Euro ho začneme volať Juro.

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.