21 novembra 2006

Farebná politika


Mám rád jeseň. Hlavne kvôli melanchólii, ktorá ma v takýto čas zachváti, ale i pre jej farebnosť. Tu a tam ma prepadnú všelijaké asociácie, ktoré s pôvodnou melanchóliou jesene nemajú veľa spoločného. Ale aspoň s farebnosťou áno.

Napríklad taká politika. Hlavne v týchto dňoch, keď s oteplením počasia nastáva dočasné oteplenie v komunikácii politik - volič. Aj tých farebných listov padá z poštových stránok na zem viac, ako obvykle.




F A R E B N Á P O L I T I K A


Pestré farby politiky
kolú mi zrak jak hrot dýky.

A ja neviem zistiť, ktorá

je tá pravá orechová.


Šedá, tá má imidž večný,
vo vlasoch vždy láka slečny.
Ale šedá politika
znamená mať hore strýka.


Zelená ma trochu desí –
s ochranármi strážiť lesy,
a či visieť na komíne?
Radšej hľadám farby iné.


Červená je pekná, pestrá,
história ju však trestá.

Hnedá je tiež poškvrnená,
čierna – tá smrť predznamená.


Žltou môžem vyznať nehu,
aj vyčúrať meno v snehu.

Farba snehu... No tak teda!
Bielou sa tiež slúžiť nedá.


Zvýšila mi už len modrá.
Ale modrá – tá je dobrá!
Ostáva mi už len pribiť:
niekedy AJ MODRÝ SCHYBÍ...


Škála farieb minula sa,
nevybral som žiadnu, zdá sa.
Vyčerpal som farby dúhy
– politiku nechám druhým...


Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

7 x komentované:

ostrovanka vraví...

marosko, keby som nebola deprimovana vsetkym tym marazmom okolo nas, napisala by som dlhsi koment, takto len: je to vyborne...

Anonymný vraví...

maroško, povedz, čo urobíme, aby sme zakaždým nenaleteli?

Maroško vraví...

ge: myslím, že farboslepí majú v tomto smere, pardón - ohľade! istú výhodu...

w-abt vraví...

Technicky je to perfektné, nemá to chybu... len si zabudol na "dúhovú" politiku, čo skúšali v Česku..
Fakticky sa už nedá veriť ani "nezávislým", po voľbách všetci niekde odvisnú...
Úplne vážne, politika sa robí medzi voľbami - pred voľbami sa robí iba cirkus... Keby sme na to nezabúdali, bolo by lepšie (???)...

baobab vraví...

V politike každá krysa
skôr či neskôr vyfarbí sa.

Inak, podarené dielko, Maroško.

Anonymný vraví...

a kde je nasa sucasna ruzova? Samozrejme sa tym nechcem nijak dotknut T-comu a homosexualov, myslim niekoho ineho :DD

sas vraví...

Ano, pekne napisane... ach , tie schranky a bilboardy tiez... clovek v Ba (zrejme aj inde) uz nema kam pohlad upriet, aby nezaregistroval dak/u/eho/ co pre nas chce obetovat vsetko, da nam viac a podobne... ale my vieme svoje..maju nas za volov...ako to pise Max v svojej novej basni

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.