08 marca 2007

Cetky


Cestou do práce som sa zastavil v kvetinárstve. Emdéžet - neémdežet, Zetkinová - Nezetkinová. Bola to predsa len cetka ako každá iná. A každá príležitosť uctiť si moje mladé cetky - teda kolegyne - kvietkom je dobrá. Veď keď už pracujeme v medzinárodnej firme, tak by sme si mali pripomínať aj medzinárodné sviatky - nicht wahr?

Pokusy amputovať MDŽ a transplantovať miesto neho Deň matiek sa v mojej praxi ukázali vždy ako neúspešné a nepraktické. Moje mladé kolegyne ešte nie sú matkami a dávať im všetkým naraz kvietok na Valentína mi pripadá tiež dosť odvážne... A ak sa medzi nimi niekedy aj našla nejaká matka, nikdy nebola moja. Nakoniec, vždy sa ukázalo, že ten kvietok potajme čakali a rady ho prijali. I keď niektoré s frflaním, že predsa len emdéžet... Ale ja si myslím, že to frflanie bolo len z vrodenej hanblivosti. A skončilo pri božteku a podaní kvietka.

A tú kávu som si aj tak i dnes zalial sám. Len som ju vypil v príjemnejšej atmosfére.


CETKY


Emdéžet - či neémdežet,
len tupý sa sa ostrým zreže.

Zetkina - či Nezetkina,
cetka ako každá iná.

Kytičku kúp, milý bratku,
svojej dáme ku jej sviatku.

***

Nedbaj, keď to bude párkrát navyše!
K tvojmu dobru sa to isto pripíše.

Kvety patria k ženám jak keks ku čaju.
Nahlas síce hundrú, v duchu čakajú.

Lebo len raz stačí na to zabudnúť,
nedostaneš viacej medailu na hruď!

Tisíc dobrých skutkov zmaže jeden kiks.
Zabudnutie potom ťažko vysvetlíš!

***

Kytičku kúp, milý bratku,
svojej dáme ku jej sviatku.

Zetkina - či Nezetkina,
cetka ako každá iná.

Emdéžet - či neémdežet,
ťavy idú a pes breše.

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

7 x komentované:

w-abt vraví...

Keďže som dnes žiadnej žene kytku nedal,
pripájam sa k tvojmu vinšu ženám...

baobab vraví...

Žehnám ženám...

germa vraví...

ach, som šťastne požehnaná :)

Maroško vraví...

germa:
... i plod života tvojho... :-)

sas vraví...

mam povedat amen? :)))

Maroško vraví...

Kto si bez viny, hoď do mňa amenom...

femma vraví...

...nech si hovorí kto chce, čo chce, ja mám MDŽ rada - veď som femma!

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.