30 mája 2007

Domáci zverinec III


Tuším, že s rastúcim počtom zvierat v mojom zverinci klesá počet jeho čitateľov. Alebo sa mi podarilo tak dobre zachytiť charakteristické rysy zvierat, že čitatelia z toho onemeli (tu musím poznamenať, že sa mi naozaj nepodarilo nájsť výstižnejší ekvivalent pre odmlku v písaní, lebo veď aj tá odmlka, teda mlčanie súvisí s rečou...), alebo sa z toho istého dôvodu zdráhajú ozvať v obave, že budú obvinení z gágania trafej husi. Takéto nepodložené obavy musím však hneď v zárodku vyvrátiť: ľudia, nebojte sa a chváľte! Nikomu za to z nosa neodhryznem.

No a bol by tu ešte jeden dôvod nízkej čitateľnosti: píšem slabo ako čaj. Aj na tento argument mám odpoveď: tento článok je posledným zo série epigramov Domáci zverinec. Možno aj posledným na tomto blogu.

Do šuplíka som si písal, keď som bol malý a skromný. Teraz, keď som vyrástol na tele i na duši, potrebujem pre to telo i pre tú dušu viac priestoru a i voľajaký fídbek.

Asi si začnem hľadať inú nástenku. Alebo väčší šuplík.


Domáci zverinec III

RAK

„Postavme sa pred problémom pravde z očí do očí!“
A príslušným smerom ihneď svoj zrak račí natočí.
„No a keď sme pripravení, hor sa smelo dopredu!
Poďme priamo, kam nás naše račie chvosty povedú!“


KRÁLIK

„Ten, kto hlasno kotkodáka, skloní hlavu na kláte.“
Dohováral králik sliepkam. On takticky prísne čuší!
„Treba mať aj za ušami, no vy uši nemáte.“
Nedomyslel teóriu: pribral – dostal poza uši...


ROPUCHA

Kdektorá ropucha
sa na princeznú zmení,
keď ju princ nabúcha
a dá jej svoje meny.


ROSNIČKA

Rosničke, čo dážď nám hlási,
stúpnu preferencie,
keď zakváka o počasí
aj do televízie.


PÁSOMNICA

Pásomnica – vravím, nie je iné,
než konečný efekt v disciplíne
„Pchanie do riti.“

Nič nového teraz nevyslovím:
Preto toľko známych za šéfovým
hovnom smrdí ti!

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

10 x komentované:

Silviah vraví...

Skôr, než prečítam ten tretí zverinec, musím reagovať na jeho predslov: nepíšeš slabo, fidbeg je a bude, len by si mohol skrátiť pauzy medzi článkami. :-)
A teraz si idem pozrieť pokračovanie ZOO, aby som mohla "fidbegovať"...

Silviah vraví...

opatrní spiatočníci, hlúpi smoliari, rafinované, rýchlokvasené, smradľaví - ako vždy: dobré a k veci.
:-)

sas vraví...

teda maarosko....!!! skaredo na teba skulim teraz.. silvia ma pravdu. velke pauzy si mal. chodievala som sem obcas nazriet... nebolo, nebolo..
no a zrazu mas zajacie umysly? tak aj o tom hod epigram :)

sas vraví...

silviah, k tym poslednym este treba dodat, ze aj zasrati...

marosko, ked si to citatel precita, spoznava tie pranierovane ludske povahove defekty... zrejme len pokyvkava hlavou, jj, dobre to vystihol ten Ezop. Nechcu "vyzerat" ako pritakavaci, tak bez odkazu.. si myslim len tak skromne.
Ale vies, ze by to mohlo byt fajn - poslat tie epigramy do niektorej redakcie? (ta vacsia nastenka)

Maroško vraví...

Ha! Ja som vedel, že vás vyprovokujem! A každú až 2X! :-)

Silviah vraví...

Tak sa teda posnaž, aby nezostalo len pri tej provokácii... :-)
(Nech máme zasa čo pekné od teba čítať.)

w-abt vraví...

Maroško, ten tvoj úvod... je to inak, svet je malý, nejsou lidi... a ti co zbyli, nejsou k mání.. ani ryba, ani rak, je to tak.

Anonymný vraví...

pridávam sa k počtu čitateľov...dúfam,že to pomôže

Maroško vraví...

wabt:
Ja si zas naopak myslím, že všetko je inak. Ľudia sú, len akí a kde...

anonymný:
Tuším som nemal nikdy väčšiu radosť z anonyma, ako teraz. Ďakujem.

motýľ vraví...

tak dobre, ked neodhryznes z nosa, tak teda poviem. moj skromny nazor je, ze to je profi a nemalo by to byt tuna schovane. vycapit to niekam, kde je vacsia citanost.ved je to celospolocensky pranier. ale myslim si, ze za to ta nebudu mat radi.

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.