01 júla 2008

Až sa raz pominiem


Táto báseň nemá byť asociáciou na germin článok Bola si..., to by som ju nazval Bol som... Ide o náhodu v čase a atmosfére, jedným slovom v časosfére. Je o inom a o inej. Nemá byť ničím iným, iba touto básňou. O nič menej, o všetko viac.


AŽ SA RAZ POMINIEM


Až sa raz pominiem a príde niekto druhý,
až sa ti spod očí vytratia čierne kruhy,
až sa zas prebudíš s pocitom nutnej nehy,
ja tu viac nebudem. Tak ako lanské snehy.

Až sa raz pominiem a príde niekto iný,
a miesto obsadí v posteli a aj v skrini,
až sa raz prebudíš a budeš chcieť byť ženou,
ja tu viac nebudem. Zabudneš moje meno.

Až sa raz pominiem a budeš ho mať rada,
vtedy už do neba bude čnieť moja brada,
až sa raz prebudíš a povieš: Dobré ráno,
ja tu už nebudem. Len moje prvé áno.

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

11 x komentované:

w-abt vraví...

maroško,
je to úplne iná oblasť slova,
ako tu zvykneš písať,
ale je jasné, že aj tu si doma.

má to hĺbku, má to cit aj napriek tvrdej jednoznačnosti, ale aj nadhľad nad realitou...

Silviah vraví...

Jednoducho pekné...

mia vraví...

nezabúda sa, nikdy a na nikoho...
Kto raz bol v našom živote a ovplyvnil ho, bez ohľadu na to, akým spôsobom, ten v ňom ostane až do pominutia nášho..
vážna pekná báseň...

Anonymný vraví...

Maroško,
má to cit, aj myšlienku.
Páči sa mi.

sas vraví...

Jeej, marosko, to co je? :(
Toto nemam rada :( pripomina mi to take citove vydieranie... ved pockaj, ved ked zomriem, potom zistis, cim som ti bol - hlavou, rukami, nohami.. tak ma teraz posluchni, lebo ti zomriem :(

Blueska vraví...

vystihol si to, skvelé

baobab vraví...

Pekné, Maroško...nielen srandou je človek živý....

germa vraví...

fíha, tak toto je tvoja nová tvár?! :)

Jara Hribiková vraví...

...normálne si mi vyrazil dych!

ostrovanka vraví...

pekne...

nigina vraví...

maroško, želám a dúfam, že máš pekné Vianoce a ešte PF 2009! :)

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.