03 júna 2007

Vredy zdravovedy I


Pôvodne som chcel dať do nadpisu Zdravotnícka deforma, alebo niečo podobné a aktuálne, ale potom ma napadol tento epigram:
(Odbočka pre jazykových puristov: tento epigram mi nenapadol, ale ma naozaj napadol. Až som sa zľakol toľkej myšlienky! Lebo mne nápady nenapádajú pekne pozvoľna, pomaly, ale ma napádajú náhle a bez výstrahy. Ako to majú aj v svojom názve. Často pritom zvolajú: "Dušu, alebo peniaze!" A ja pritom zakaždým tú dušu takmer vypustím...)
Ale späť k pôvodnej myšlienke. Príroda sa vo mne ozvala v meste, uprostred civilizácie. A ak som nechcel vyzerať naozaj celkom naturálne, odbočil som do najbližšieho vhodného zariadenia. Bola to poliklinika. A tam ma ten epigram napadol:

Nie je všetko zlato, čo sa blyští.
Nie je každý pacient, čo sa vyští.


Aj keď to tak často vyzerá...


Vredy zdravovedy I


TERAPIA

Pred lekármi svoje zdravie chránim:
čas zahojí aj tak všetky rany!


KRÁTKO ZO SCI-FI

Radšej sa dať zamordovať,
ako týždeň maródovať!


NÁPIS U LEKÁRA

Že vraj sa toto medzi ľuďmi drísta,
posúďte, prosím, sami:
"Nekazte povesť nášho zdravotníctva
ešte aj úplatkami!"



KRÉDO CHORÉHO

Osud sa s nami nejedná.
To v medicíne fakt bude prelom:
„Nádej zomiera posledná.
A obyčajne aj spolu s telom...“

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

8 x komentované:

Silviah vraví...

To mám zas chváliť?
Iné mi veru nezostáva.
Maroško, nie je to žiadna poľná tráva;
Len šepcem: Sláva!

w-abt vraví...

ja nebudem básniť

na básnikovej rodnej role,
iba ho tak jemne zobdivujem,
za všetky jeho nové.. oné,

najviac však

za jeho prvý epigram
a pod ťarchou pravdy posledného
s nádejou zomieram...

sas vraví...

chachachachaaaaaa :)))))))))))))
Tak ten na uvod ma dostal uplne :)))) som sa super zasmiala... tie ostatne su zial menej smiesne, ale o to pravdivejsie.

ninka vraví...

..:-DDD..... fajne veci :-DDD

germa vraví...

jaaaaaaaaaj, to posledné je stobodoveé :)

motýľ vraví...

ale, uplne vsetky su trefne, z teba by mal minister zdravotnictva "radost", keby to cital :)

falosnica vraví...

ja by som veru tvoje verše uverejnila na ministerstve zdravotníctva....tvoja satira je úžasne trefná a žiaľ pravdivá

baobab vraví...

Nešťastný si, Maroš? To nič...
Svitla nádej - Valentovič.

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.