28 decembra 2008

Preslovia a zariekadlá II


Len tak, bez ladu a skladu a bez prípravy som v slabej vianočnej chvíli nečinnosti zauvažoval nad známymi definíciami, poučkami a prísloviami. Najprv som tieto epigramy nazval "Z nových definícií". Ale potom som si spomenul, že o niečo podobné som sa už raz pokúsil pred dvomi rokmi. A tak som tieto epigramy premenoval na "Preslovia a zariekadlá II". Niektoré z nich mi vnukli nový zmysel interpretácie. A ten vám teraz ponúkam na posúdenie. Možno to niektorého z čitateľov privedie na stopu novej spoločenskej zákonitosti a získa tým natrvalo celo- alebo aspoň polosvetové uznanie.



Preslovia a zariekadlá II


ÚVAHA
(Ruky ako ľad)

Staré pravdy tisíckrát
overili hlavy súce,
nie však všetky úslovia:

Kto má ruky ako ľad,
ten má asi teplé srdce,
alebo je - mŕtvola.


ROZPÚŠŤADLO
(Studený ako psí čumák)

Takmer všetky srdcia slečien
chladné sú dnes jak psie pysky.
Roztopia sa, až keď tečie
do pohára s ľadom whisky.

OTÁZKA
(Všetci sme na jednej lodi)

Tak zo už vo svete chodí
- všetci sme na jednej lodi.
Neviem ale podstatnú vec - tú však nevie nik:
je to archa Noemova - a či Titanic?!

MEDARDOVA KVAPKA
(Medardova kvapka 40 dní kvapká)

Medardova kvapka
štyridsať dní kvapká.

Ale moja z vodovodu
aj pol roka vari,
pokým prídu opraviť ho
štyria opravári.


Súvisiace články:
Preslovia a zariekadlá

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

6 x komentované:

w-abt vraví...

hneď som chytil do ruky teplomer a vyšlo to, ešte žijem.. všetky tebou s svetom a životom aktualizované zariekadlá sú super a presné.

Silviah vraví...

Po dĺĺĺhej dobe, ale ako vždy - super.
:-)

nigina vraví...

ano,fakt su vyborne! :)

Blueska vraví...

Maroško, mal by si písať častejšie.
Nie je veľmi bežné nájsť vo veršoch aj vtip, aj pravdu, aj dobrý rým.
Šťastný nový rok!

Maroško vraví...

wabt:
Som rád, že si tak exaktne dokázal, že ešte žiješ. Totiž som rád, že si tu a že žiješ...

Silviah:
Vravím si, že lepšie dlhšie prestávky, ako kratšie nadávky! :-)

motýľová:
Ano, fakt mas pravdu! :-)

Blueska:
Veď ja píšem častejšie. Len už menej častejšie publikujem...
Aj tebe šťastný nový rok, či čo to tam vonku za oknami je... :-)

baobab vraví...

maroško,

tí nado mnou to už povedali aj za mňa. A že Ti to ide, vie určite aj Ten nad nami:-)

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.