26 januára 2007

Vivat Bohemia!


(Krátke pojednanie o nedlhej histórii jedného malého národa)

Myšlienka sa ku mne vkradla -
zas nič v dobrom a nič v zlom.
Iba pohľad do zrkadla.
Akí sme i aký som.


Na Slovensku médiá už dirigujú Česi.
Kam preniknú v budúcnosti, to ma vo snoch desí.
Téátri i eSTéVéčku a i Pravdu k tomu,
zaberajú rad - zaradom. Jdou od domu k domu.

Aj Slovenské železnice riadi ďalší Pepík.
Opravujem - tak Dalibor! To vidí aj slepý.
Naučila bída u nás Dalibora housti,
predtým české, teraz naše - vlaky drží v hrsti.

Jak za prvej republiky prúdia kádre z Česka,
koho v Čechách vypískali, tomu sa tu tlieska.
Tým, čo Česi vyradili jak neschopné kádre,
tým sa robia u nás busty. Zatiaľ iba v sádre.

A náš smutný Slováčisko ide robiť do Čiech,
aj s drotárskou krošnou zožne raz úsmev, raz posmech.
Vraj nemáme doma dobrých odborníkov na nič.
Veď aj padák v Amerike vymyslel Mr. Banič...

To, čo mnohým zodpovedným strašne smrdí doma,
na hranici stráca zápach, v cudzine už vonia.
A čo mladé - zutekalo do Česka i ďalej,
a čo staré - nevládalo. Volá: "Krčmár, nalej!"

O probléme rokovala dokonca aj vláda,
vykonanie opatrení zaviesť rýchlo žiada.
Zachovanie rovnováhy - a to ešte dneska!
Ubudnutých Slovákov si doplníme z Česka!

Vypíšeme štátny tender s témou riadne smelou:
Export Čechov na Slovensko. Za obyvateľov.
Víťaz získa nerovnú daň, doživotnú rentu
a medailu s váhou asi metrického centu.

Tak sa národ, ktorý sám sa volá holubičí,
neľútostne vykynoží, potupí a zničí.
Na záver mám jedno smutné poučenie z pučov:
Pod lampou je najväčšia tma? Kdeže! Pod papučou!

O čom to je:
TA3
STV
Pravda
ZSR

Poslať na vybrali.sme.sk Poslať na vybrali.sme.sk

7 x komentované:

Anonymný vraví...

dobry hnus! basnicky? sa spamataj! pises hovna! daj si facku

sas vraví...

Marosko, perfektne!!! To nema chybu. Ma to vsetko, co ma mat taka basen, som normalne z teba paf! Uz si ako Maxim! Tedaaaa a ake vymakaneeee... fakt super de luxe! :)

Silviah vraví...

O.K., maroš, len tak ďalej...
A komu to vravíš: "nalej"?
Krčmárov sme mali vždy dosť,
tí sú naši, každý je hosť...

Píšem hlava-nehlava tu,
únava mi kráti nôtu.
Ty však - aj keď novo dlhé -
píšeš veru pravdy tuhé...

Maroško vraví...

anonymous:
Našťastie ťa to tu nikto nenúti čítať. Skús si nájsť iné hnojisko, aby si sa tu neušpinil od hovien, do ktorých šprtáš. Nemal by to byť pre teba problém, pretože tvoje meno som už videl všade.

sasanka:
Som poctený. Len či aj Maxim?

silviah:
Ďakujem, skúsim ďalej. Len či len tak...? Ako je vidieť, táto metóda kapitalistického realizmu začína niektorým dvíhať adrenalín a päste... Niektorým zas berie reč :-(

baobab vraví...

Kdo umí, ten umí...upssss...to bolotiež po česky:-))

Maroško vraví...

baobab:
Ne-va-dí! Ne-va-dí!

w-abt vraví...

maroško, nedá mi,
aj keď trochu pozde,
nevšímaj si anonyma.
veď tá hus, čo zagágala,
možno prišla z Česka.

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License.